Edukacja Ekologiczna
Wspieranie dziecka z nadwagą i otyłością w społeczności szkolnej
Informacja dla dyrektorów szkół i nauczycieli dotycząca roli aktywnego udziału uczniów w zajęciach wychowania fizycznego
Profilaktyka wad postawy u dzieci i młodzieży w środowisku nauczania i wychowania
Wskazówki dla środowiska nauczania i wychowania w zakresie działań zapobiegających wadom postawy u dzieci i młodzieży
Kryteria wyboru programu edukacyjnego z zakresu zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
Wspólne drugie śniadanie w szkole. Poradnik dla dyrektorów i pracowników szkół oraz rodziców uczniów
Pakiet edukacyjny dla nauczycieli z zakresu profilaktyki palenia tytoniu
Jak wspierać rozwój i zdrowie młodzieży
Wymagania i inne zapisy dotyczące zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej w różnych przedmiotach nauczania
Narzędzia dla szkół HEPS
Wymagania i inne zapisy dotyczące edukacji zdrowotnej w różnych przedmiotach nauczania. Wyciąg z Podstawy Programowej
Działalność Głównego Inspektoratu Sanitarnego w zakresie promocji zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem odżywiania się dzieci i młodzieży
Co jedzą dzieci i młodzież?
Nawyki żywieniowe dzieci i młodzieży szkolnej
Umiejętności życiowe – ważny komponent szkoły przyjaznej dziecku
Szkoła Promująca Zalecenia Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem
Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej na podstawie badań HBSC 2010
Wady postawy u dzieci i młodzieży. Przyczyny powstawania i zapobieganie
Informacja dotycząca Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych
Promowanie tradycji i kultury ludowej, poznawanie dobrej polskiej żywności i upowszechnienie idei edukacji w gospodarstwie rolnym to główne cele projektów realizowanych przez mieszkańców obszarów wiejskich w ramach Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych, która powstała w 2011 r. z inicjatywy Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Istotą działalności Zagrody Edukacyjnej jest przybliżenie społeczeństwu procesów zachodzących w naturalnym środowisku gospodarstwa wiejskiego. Idea ta przekłada się na konkretne cele edukacyjne realizowane z wykorzystaniem potencjału edukacyjnego gospodarstwa oraz jego przyrodniczego i kulturowego otoczenia.
W Zagrodach Edukacyjnych realizowana jest edukacja w zakresie: produkcji roślinnej, produkcji zwierzęcej, przetwórstwa płodów rolnych, świadomości ekologicznej i konsumenckiej, dziedzictwa kultury materialnej wsi, tradycyjnych zawodów, rękodzieła i twórczości ludowej.
Prowadzona w Zagrodach Edukacyjnych edukacja w zakresie przetwórstwa płodów rolnych oraz produkcji zwierzęcej przyczynia się do kształtowania postaw proekologicznych i prozdrowotnych dzieci i młodzieży. Zajęcia prowadzone w Zagrodach Edukacyjnych mogą być jednym ze sposobów realizacji środków towarzyszących które służą zapewnieniu skutecznego wykonania programu „Owoce i warzywa w szkole”, korelują ponadto z programem „Mleko w szkole”.
Gospodarstwa w sieci są rekomendowane i realizują cele edukacyjne kierowane nie tylko do dzieci i młodzieży, ale także do osób dorosłych.
Więcej informacji na temat Zagród Edukacyjnych znajduje się na stronie:
http://www.zagrodaedukacyjna.pl/
Wiedza, osobiste poglądy i profilaktyka HIV
Edukacja zdrowotna w wychowaniu fizycznym – szanse i bariery
Zaburzenia odżywiania się − problem współczesnej młodzieży
Edukacja zdrowotna integralnym elementem oceny z wychowania fizycznego
Umiejętności życiowe – ważny komponent szkoły przyjaznej dziecku
Promocja zdrowia psychicznego w europejskiej sieci szkół promujących zdrowie. Cz. 1
Promocja zdrowia psychicznego w europejskiej sieci szkół promujących zdrowie. Cz. 2
Klimat i kultura szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli
Debata nad kreowaniem wspierającego środowiska szkolnego
Ochrona zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkole
Rysia i Tolek w krainie zdrowych nawyków.
Rodzice:
Informacja dla rodziców dotycząca roli aktywnego udziału uczniów w zajęciach wychowania fizycznego
Wspieranie dziecka z nadwagą i otyłością w społeczności szkolnej
Przykłady dobrych praktyk żywieniowych
Wady postawy u dzieci i młodzieży. Przyczyny powstawania i zapobieganie
Informacja dotycząca Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych
Promowanie tradycji i kultury ludowej, poznawanie dobrej polskiej żywności i upowszechnienie idei edukacji w gospodarstwie rolnym to główne cele projektów realizowanych przez mieszkańców obszarów wiejskich w ramach Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych, która powstała w 2011 r. z inicjatywy Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Istotą działalności Zagrody Edukacyjnej jest przybliżenie społeczeństwu procesów zachodzących w naturalnym środowisku gospodarstwa wiejskiego. Idea ta przekłada się na konkretne cele edukacyjne realizowane z wykorzystaniem potencjału edukacyjnego gospodarstwa oraz jego przyrodniczego i kulturowego otoczenia.
W Zagrodach Edukacyjnych realizowana jest edukacja w zakresie: produkcji roślinnej, produkcji zwierzęcej, przetwórstwa płodów rolnych, świadomości ekologicznej i konsumenckiej, dziedzictwa kultury materialnej wsi, tradycyjnych zawodów, rękodzieła i twórczości ludowej.
Prowadzona w Zagrodach Edukacyjnych edukacja w zakresie przetwórstwa płodów rolnych oraz produkcji zwierzęcej przyczynia się do kształtowania postaw proekologicznych i prozdrowotnych dzieci i młodzieży. Zajęcia prowadzone w Zagrodach Edukacyjnych mogą być jednym ze sposobów realizacji środków towarzyszących które służą zapewnieniu skutecznego wykonania programu „Owoce i warzywa w szkole”, korelują ponadto z programem „Mleko w szkole”.
Gospodarstwa w sieci są rekomendowane i realizują cele edukacyjne kierowane nie tylko do dzieci i młodzieży, ale także do osób dorosłych.
Więcej informacji na temat Zagród Edukacyjnych znajduje się na stronie:
http://www.zagrodaedukacyjna.pl/
Uczniowie:
Co jedzą dzieci i młodzież?
Nawyki żywieniowe dzieci i młodzieży szkolnej
Umiejętności życiowe – ważny komponent szkoły przyjaznej dziecku
Szkoła Promująca Zalecenia Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem
Wady postawy u dzieci i młodzieży. Przyczyny powstawania i zapobieganie
Informacja dotycząca Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych
Promowanie tradycji i kultury ludowej, poznawanie dobrej polskiej żywności i upowszechnienie idei edukacji w gospodarstwie rolnym to główne cele projektów realizowanych przez mieszkańców obszarów wiejskich w ramach Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych, która powstała w 2011 r. z inicjatywy Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Istotą działalności Zagrody Edukacyjnej jest przybliżenie społeczeństwu procesów zachodzących w naturalnym środowisku gospodarstwa wiejskiego. Idea ta przekłada się na konkretne cele edukacyjne realizowane z wykorzystaniem potencjału edukacyjnego gospodarstwa oraz jego przyrodniczego i kulturowego otoczenia.
W Zagrodach Edukacyjnych realizowana jest edukacja w zakresie: produkcji roślinnej, produkcji zwierzęcej, przetwórstwa płodów rolnych, świadomości ekologicznej i konsumenckiej, dziedzictwa kultury materialnej wsi, tradycyjnych zawodów, rękodzieła i twórczości ludowej.
Prowadzona w Zagrodach Edukacyjnych edukacja w zakresie przetwórstwa płodów rolnych oraz produkcji zwierzęcej przyczynia się do kształtowania postaw proekologicznych i prozdrowotnych dzieci i młodzieży. Zajęcia prowadzone w Zagrodach Edukacyjnych mogą być jednym ze sposobów realizacji środków towarzyszących które służą zapewnieniu skutecznego wykonania programu „Owoce i warzywa w szkole”, korelują ponadto z programem „Mleko w szkole”.
Gospodarstwa w sieci są rekomendowane i realizują cele edukacyjne kierowane nie tylko do dzieci i młodzieży, ale także do osób dorosłych.
Więcej informacji na temat Zagród Edukacyjnych znajduje się na stronie:
http://www.zagrodaedukacyjna.pl/